پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3581
-
الف
+

داستان عشق یاور به امام حسین از زبان پرویز فلاحی‌‍پور

پرویز فلاحی‌پور بازیگر نقش "یاور" در سریال «شب دهم» درخصوص این سریال و نقشش با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

پرویز فلاحی‌پور بازیگر نقش "یاور" در سریال «شب دهم» درخصوص این سریال و نقشش با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

قبل از این که بازیگری مقابل دوربین را آغاز کند، سال ها خاک صحنه خورده و از بازیگران پیشکسوت تئاتر بود. حسن فتحی یکی از نقش های اصلی سریال «شب دهم» را به پرویز فلاحی پور داد و او آنقدر این نقش را خوب بازی کرد که بین عموم مردم به شهرت رسید و در ادامه در سریال هایی مانند مرد هزار چهره، گل های گرمسیری، دلنوازان و.. بازی کرد. فلاحی پور بازیگر خوب و بی‌حاشیه‌ای است که این روزها سریال «شب دهم» با بازی وی از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. به همین بهانه شبکه آی‌فیلم گفت‌وگویی با پرویز فلاحی‌پور انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

آقای فلاحی‌پور از نگاه من، نقش یاور ماندگارترین نقش شما تا به امروز بود. نظر خود شما چیست؟

بله. به نظرم برخی نقش‌ها با پوست و گوشت آدم عجین می‌شود و یاور برای من همینطور بود.شاید نقش‌های سخت‌تری را هم بعد از یاور بازی کردم اما یاور برای این که شروع کار حرفه‌ام در تلویزیون بود برای من اتفاق ویژه‌ای بود و خدا را شاکرم که این نقش بعد از گذشت این همه سال هنوز در ذهن مخاطب باقی مانده است.

البته باید این را هم بگویم در کل از آنجا که خود سریال «شب دهم»  هم یکی از ماندگارترین سریال‌های مناسبتی بود، نقشم دو چندان در خاطره‌ها ماند و هنوز هم که هنوز است برخی مرا با آن نقش به یاد می آورند. این را هم بگویم که برای هر بازیگری قرارگیری در چنین شخصیتی و در یاد و دل مردم ماندن آرزویی بزرگ است.

اصولا برخی نقش‌ها در سریال‌های مناسبتی ماه محرم ماندگار شده است مثل همین نقش یاور یا نقش شوذب در سریال "معصومیت از دست رفته» و یا نقش حاج رضا در سریال «سفر سبز». دلیل این محبوبیت و راز این ماندگاری چیست؟

به نظر من پخش سریال‌های مناسبتی در ایام محرم به دلیل ارادت مردم به سید و سالار شهیدان «امام حسین(ع)» باعث می‌شود آن نقش و آن سریال در ذهن مخاطب باقی بماند. البته مخاطب امروزی بسیار باهوش است و هر سریالی برایش جذابیت ندارد و کارگردان و سایر عوامل خیلی باید تلاش کنند تا سریالی بسازند که مخاطب و بیننده آن را دوست داشته باشد.

آقای فلاحی‌پور چرا نقش یاور برای شما تکرار نشد؟

خوبی نقش یاور این بود که هیچ وقت تکرار نمی‌شود و من خیلی این ماجرا را دوست دارم. انقدر فیلمنامه «شب دهم» فیلمنامه متفاوتی بود که بعد از سریال «شب دهم» هیچ اثری حتی شبیه به آن هم ساخته نشد و این نشان می‌دهد که فیلمنامه آن بسیار قوی است و هیچ وقت تکراری نمی‌شود.

شما از سرنوشت "یاور" راضی بودید؟

راه عاشقی همین است. انسان زمانی که عاشق می‌شود باید همانند معشوقش شود. یاور عاشق امام حسین(ع) بود و آزادگی را پیشه کرد و شهید شد.

بیشتر بخوانید:

شب دهم به روایت حسن فتحی

سریال‌های آی‌فیلم برای ماه محرم

تیتراژ شب دهم + دانلود

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری)

نظر شما
ارسال نظر